Moja figura po ciąży. Jak zgubić zbędne kilogramy?

Temat mojej figury przewija się prawie codziennie. Dostaje od Was wiele prywatnych pytań o to ile przytyłam w ciąży, jak szybko pozbyłam się nadmiernych kilogramów i jak to zrobiłam.

Osoby, które są ze mną od początku z pewnością pamiętają mój niewielki brzuszek. Niektórzy moi znajomi dowiedzieli się o mojej ciąży przed samym porodem. Zimowe kurtki sprytnie maskowały moje krągłości.

ZACZNIJMY OD POCZĄTKU…

Bardzo miło wspominam magiczne dziewięć miesięcy, kiedy oczekiwałam narodzin naszego pierwszego dziecka! Urządzanie pokoiku, wir zakupów malutkich ubranek, szalejące hormony.

Hormony w ciąży dają popalić każdej kobiecie. Nudności, zgaga, huśtawka nastrojów to tylko niektóre uboczne efekty burzy hormonów, która rozpoczyna się już w momencie zapłodnienia. Chyba każda z nas przez to przechodzi.

AKTYWNOŚĆ W CIĄŻY

Kobieta w ciąży potrzebuje ruchu, ćwiczeń i zdrowych posiłków. Jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań, nie należy rezygnować z gimnastyki i aktywnej formy spędzania czasu. Po zakończeniu pierwszego trymestru, kiedy minie największe ryzyko poronienia,  śmiało można zabrać się do pracy nad własną formą.

Początek mojej ciąży przypadał na wiosnę i lato, a samopoczucie na szczęście pozwalało na długie spacery.

Cały okres ciąży starałam się być aktywna.

Przed ciążą moja waga wskazywała 56 kg przy wzroście 179cm. W dniu porodu 67. (przytyłam 11kg) Po porodzie (cc) ważąc się w szpitalu jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłam, że ubyło mi… uwaga! TYLKO 4kg!

Do domu wróciłam więc z wagą 63kg.

JAK ZGUBIĆ ZBĘDNE KILOGRAMY PO CIĄŻY?

Chcesz odzyskać figurę sprzed porodu karm noworodka piersią!

Na pozbycie się kolejnych nie musiałam na szczęście zbyt długo czekać. Karmienie piersią i okres połogu zrobiły swoje. Takimi naturalnymi sposobami w ciągu kilkudziesięciu dni ubyło mi kolejne 5kg.

Po porodzie jedz mądrze

Potrzebujesz teraz więcej białka, wapnia, żelaza i witamin. Gdy będziesz prawidłowo jeść, strzałka wagi zacznie przesuwać się w dół. Taka zmiana wymaga czasu, ale przyniesie trwały efekt i unikniesz efektu jo-jo.

Zrezygnowałam całkowicie ze słodyczy i białego pieczywa. Starałam się odżywiać zdrowo i piłam dużo wody. 

Najczęstsze błędy

Zamiast zastanawiać się przed lustrem i myśleć sobie: “Gdzie jesteś, moja dawna figuro?”, zastanów się, czy nie popełniasz jakiś błędów.

Wiele kobiet po urodzeniu dziecka pozostaje przy ciążowych nawykach żywieniowych i je  “za dwoje”. Należy jednak pamiętać, że po porodzie metabolizm zwalnia. I chociaż mama potrzebuje energii, aby mieć siłę do opieki nad niemowlęciem, gdy dostarczy sobie zbyt wielu kalorii, nie są one spalane.

Zajadasz smutki– Której z nas nie zdarzyło się zjeść tabliczki czekolady w słabszej chwili? Dla niektórych jedzenie staje się lekarstwem na depresję poporodową. – Takie “zajadanie problemów” kończy się niestety przybraniem na wadze.

Słuchasz niemądrych rad –  Osoby z najbliższego otoczenia czy chociażby inne matki na portalach społecznościowych są pierwsze do udzielania rad w tym temacie. Od ciotek, teściowej lub od obcych ludzi w internecie wciąż słyszymy: “Jeszcze zdążysz schudnąć, teraz zajmij się dzieckiem”, “A komu ty się chcesz teraz podobać?” Znacie to? Róbmy swoje i nie bierzmy sobie tego do serca!

TRENINGI

Przede wszystkim musimy pamiętać, że RODZAJ porodu, kwestia samopoczucia i aktywności musi być rozpatrywana przy wyborze treningów indywidualnie dla każdej z nas.

Mięśnie brzucha w czasie ciąży zostają rozciągnięte i osłabione, dlatego warto po porodzie szczególnie zadbać o tę partię ciała.

Ćwicz w domu! Gdy tylko dostaniesz zielone światło od lekarza zabieraj się za gimnastykę. W pierwszych miesiącach życia Dziecko z reguły przesypia większość dnia. Wykorzystajmy choć kilkadziesiąt minut w tygodniu na ćwiczenia.

Już po tygodniu wybraliśmy się na pierwszy spacer. Gdy tylko pogoda dopisywała spędzaliśmy czas na powietrzu.

Po ośmiu tygodniach rozpoczęłam treningi w domu. Odpalałam filmiki na youtube i kładłam się na matę, 15 minut trzy razy w tygodniu. Stopniowo zwiększając intensywność.

Pamiętaj! Najlepsze efekty osiągniesz, gdy będziesz ćwiczyć systematycznie przez kilka miesięcy.

Aktualnie moja waga jest identyczna do tej sprzed ciąży. Wysiłek, systematyczność i trud się opłacił.

Teraz pora na Was. Pochwalcie się swoimi kilogramami, ile Wam ich przybyło i jak szybko powróciłyście do formy?

8 Comments

Add Yours
  1. 2
    Marta

    Ja niestety przytyłam ponad 30kg, po urodzeniu Leona zeszło mi w niecałe 10dni 15 kg, później waga stanęła. Od grudnia udało mi się zrzucić kolejne 10kg i tak już ważyłam 68 ( 4 kg do wagi sprzed ciąży) aż tu nagle się dowiedziałam, ze będzie drugie!:-) ale już się pilnuje, aby w dniu porodu nie ważyć już ok 100kg, tylko max przytyć z 15 kg:-) Twoja figura jest super, pewnie tez predyspozycje robią swoje, Twój brzuszek był malutki, mój jak wielka bańka, a Leon ważył 4kg:-D pozdrawiam ciepło!:)

  2. 3
    dominika

    Przed ciążą ważyłam 50kg przy wzroście 168cm. W ciąży przytylam aż 30kg!;o jak najszybciej zabrałam sie do ćwiczeń i po okolo 4miesiacach bylam juz zadowolona ze swojej figury a jesli chodzi o jedzenie to od zawsze jem za dwóch i to się nie zmienia 😀 teraz waze 56kg i czuje sie fantastycznie. Pozdrowienia kobietki

  3. 4
    Pati

    ja w ciąży przytyłam 19kg, jednak zaraz po porodzie (SN) zgubiłam 14kg. Gdy wróciłam do domu moja waga pokazywała 65kg. Jestem
    4 miesiące po porodzie i ważę aktualnie 59kg przy wzroście 170cm. Czuje się dobrze i nie mam na celu schudnąć więcej 🙂

  4. 5
    Monika

    Ja w czasie ciąży przytyłam też 11kg – przed samym porodem ważyłam 64 kg ze wzrostem 166 cm, przy czym od razu po porodzie straciłam 6 kg. Nie mogłam długo ćwiczyć ze względu na rekonwalescencję kręgosłupa, ale chodziłam na spacery i tak naprawdę dopiero teraz zaczynam ćwiczyć. Obecnie ważę 52,5kg, tyle co przed ciążą i jest Ok. Na pewno przed następnym dzieckiem trzeba wzmocnić kręgosłup!

  5. 6
    Monika

    Ja w ciąży przytylam 13kg, po wyjściu ze szpitala (poród sn) na wadze było już 9 mniej! Potem było karmienie piersią, niestety krótkie. Waga spadła, potem się trochę podniosła. Obecnie córka ma rok i 7 miesięcy, ja mam tak 2-3 kg więcej niż przed ciąża, ale czuję się z tym ok 🙂

  6. 7
    Karolina

    Ja z tych szczęściar co ze szpitala wyszły szczuplejsze niż przed ciąża. Waga startowa 57kg, w ciąży (podkreślam że zdrowej, prawidłowej i jadłam to na co miałam ochotę) przytyłam 3,5 kg. Poród SN, po trzech dniach wróciłam do domu z waga 50kg, po tygodniu spadło do 47.. Utrzymywala się prawie przez rok, teraz udało mi się przytyć 3kg ale więcej nie planuje 🙂

  7. 8
    Ania

    Hmm przed ciąża ważyłam 52kg przy wzroście 156cm, przytyłam 5kg w ciąży. Wychodząc ze szpitala ważyłam 50. Obecnie wazę 48kg ale dużo ćwiczę siłowo 🙂 dla chcącego nic trudnego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *