10 Trendów na INSTAGRAMIE w 2020r

“Większość ludzi spędza dużą część swoich dni w mediach społecznościowych” – to stwierdzenie w dzisiejszych czasach nie jest już przesadą.

Media społecznościowe stały się integralną częścią życia ludzi i codziennych czynności.

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, które pomogą Ci napędzać Twoją strategię i wyróżnią Cię z tłumu. Jestem pewna, że o którymś z poniższych punktów nie miałaś pojęcia! Oto dziesięć trendów w mediach społecznościowych, o których musisz wiedzieć w tym roku!

 

1. Treść i słowa na pierwszym miejscu.

Zdjęcie? – Dodatek

Instagram to platforma gdzie z założenia pierwsze skrzypce grają zdjęcia i filmy. Jednak od pewnego czasu coś zaczyna się zmieniać. Coraz ważniejsze na Instagramie zaczynają być opisy.

Trend ten widać doskonale po tym, jak coraz więcej influencerów zmieniło swoją strategię postowania (najpierw opis, później zdjęcie). Zdjęcia zaczynają być po prostu dodatkiem do ich dłuższej merytorycznej wypowiedzi w jakiejś sprawie.

Instagram staje się takim mini-blogiem, w którym dzielimy się przemyślanymi treściami związanymi z naszą pracą, pasją lub życiem. Efekt? O wiele większe zaangażowanie odbiorców w te treści. Komentarze będą bardzo istotne teraz, kiedy znikną polubienia.

2.Ukryte polubienia

Głównym przesłaniem tej zmiany na Instagramie było rozwiązanie problemów związanych ze zdrowiem psychicznym, szczególnie wśród nastolatków, ale wielu marketerów wskazało także inny powód tej zmiany: zachęcenie ludzi do publikowania większej liczby wpisów na ich kanale.

Ponieważ twórcy, użytkownicy i marki kładą większy nacisk na polubienia w ostatnich latach, liczba wpisów na kanałach maleje każdego roku.

W  raporcie marketingowym State of Influencer z Fohr  badania pokazują, że liczba wpisów w kanale maleje z roku na rok:

Raport marketingowy wpływowy na Instagramie: posty na Instagramie na tydzień

Użytkownicy Instagrama zapisują tylko swoje „najlepsze” treści do kanału, starając się utrzymać wysoki wskaźnik zaangażowania we wszystkich swoich postach. Oczekuje się, że w 2020 r. Wpływowi będą publikować w swojej sieci tylko 2 razy w tygodniu !

Ale usuwając polubienia, teoria Instagrama mówi, że ludzie będą mogli być bardziej kreatywni i publikować to, co chcą, nie martwiąc się o to, ile polubień dostają. Jeśli to się powiedzie, założę się, że Instagram również widzi wzrost liczby wpisów na kanale.

Kiedy to się stanie wszyscy będą na równych zasadach, zobaczymy bardziej dramatyczną zmianę treści wizualnych i wzrost liczby postów na naszych kanałach.

3.Instastories

Fakt, że Instastories i posty video dobrze wpływają na zasięgi i wzrost obserwujących, zauważyliśmy już dawno. W 2020 roku trend ten pójdzie w nieco innym kierunku. W centrum zainteresowania znajdą się bowiem animacje czy pojedyncze ruchome elementy na zdjęciach, np. para z kubka lub filiżanki kawy. Takie „smaczki”, choć delikatne, zdynamizują obraz. Darmowe aplikacje, typu Enlight Pixaloop (program jest dostępny w systemach Android i iOS), pozwolą na zabawę zarówno zaawansowanym użytkownikom, jak i tym, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kanałem.

4.Video

Treść wideo jest jedną z najbardziej angażujących form treści i wkrótce zdominuje media społecznościowe jako wyraźny zwycięzca nad wszystkimi innymi rodzajami treści. Niezależnie od tego, czy są to krótkie filmy, takie jak popularne na TikTok lub czy też długie treści na YouTube, filmy są przyszłością treści w mediach społecznościowych.

Według badań Cisco , do 2022 r. 82% wszystkich treści online będzie treściami wideo. To wyraźnie pokazuje, jak ważne jest, aby zacząć wykorzystywać treści wideo, aby pozostać aktualnym w domenie mediów społecznościowych.

Jeśli obecnie nie tworzysz filmów, nadszedł czas, aby uwzględnić je w strategii dotyczącej treści. W niedalekiej przyszłości filmy będą dominować w mediach społecznościowych i każdy, kto nie zdaje sobie z tego sprawy, będzie miał trudności.

Możesz dodawać filmy do swoich postów w mediach społecznościowych, nawet na platformach, które tradycyjnie były zdominowane przez treści graficzne lub tekstowe czyli m.in na instagramie.

Filmy na instagramie, to trend, który nieustannie jest poszerzany o dodatkowe opcje. Treści wideo dobrze się sprzedają, im bardziej autentyczne i oryginalne tym lepiej. Wyselekcjonowane tematy sprawią, że widz staje się bardziej zaangażowany. Nagrania na instagramie to nie tylko kilkusekundowe story, ale również dłuższe materiały na IGTV. To świetny pomysł na zaangażowanie społeczności i przekazanie większej ilości informacji.

5.Marketing wpływowy

Nie jest nowym trendem, ale pozostanie na jakiś czas. Dziś w mediach społecznościowych dominują osoby wpływowe, które zarabiają wygórowane kwoty za promocję marek.

Przyjęcie tego trendu widać z obu perspektyw. Widać wyraźny wzrost liczby wpływowych osób w mediach społecznościowych. Po drugie widać wzrost wydatków marketingowych na marketing influencerów przez firmy.

Inwestowanie w osoby wpływające jest znacznie tańsze niż prowadzenie płatnych kampanii reklamowych, a jednak zapewnia dobre wyniki. Co więcej, osoby wpływające mogą pomóc marketerom osiągnąć różnorodne cele marketingowe, a nie tylko generować potencjalnych klientów. Są to dwa główne powody, dla których stał się tak popularny i stale staje się silniejszy i odważniejszy. Firmy współpracują teraz nie tylko z 1-2 osobami wpływowymi, ale współpracują z całą siecią małych, odpowiednich, niszowych podmiotów. Tego rodzaju czynniki wpływają na większe zaangażowanie i kosztują znacznie mniej. W przyszłości coraz więcej marketerów będzie wykorzystywać tę strategię i współpracować z wieloma mniejszymi wpływowymi osobami zamiast jednej celebryty.

Światowa marka Estee Lauder, niedawno ogłosiła, że przez następny rok 75% swojego budżetu marketingowego przeznaczy na marketing wpływowy!

Ale w 2020 roku spodziewamy się znacznie silniejszego partnerstwa między markami a mikro-podmiotami! 

Dlaczego? Ponieważ po platformie marketingowej influencerów Fohr przeanalizował posty influencerów, to właśnie mikro-influencerowie mieli najwyższe wskaźniki zaangażowania (średnio 7%) w swoich postach w 2019 roku!

 

W rzeczywistości osoby wpływające z <25 000 obserwujących miały wyższy współczynnik zaangażowania bez względu na ich gatunek, grupę docelową lub tematy.  

Połączenie influencera mikro-wpływowego ze swoimi społecznościami jest znacznie silniejsze i bardziej efektywne dla marki.

6.Regulacje i kontrole prawne

Chociaż media społecznościowe mają wiele zalet, istnieją pewne negatywy, które ujawniły się w ostatnich latach. Prywatność i bezpieczeństwo danych to dwa takie problemy, które znalazły się w nagłówkach sieci społecznościowych takich jak Facebook.

Media społecznościowe można bardzo łatwo wykorzystać do zbierania informacji o kimkolwiek i niewłaściwego ich wykorzystania. Istnieją zarzuty, że niektóre sieci społecznościowe sprzedają nawet swoje dane użytkowników innym firmom.

W związku z tym sieci społecznościowe i organy regulacyjne zaostrzą swoje normy i wprowadzą więcej polityk. Media społecznościowe są uważane za niebezpieczne przez wiele osób i byłoby w najlepszym interesie wszystkich, aby to zmienić. Przygotuj się na więcej przepisów i ograniczeń na wszystkich platformach.

7.Rzeczywistość rozszerzona


Rzeczywistość rozszerzona wzbogaca naszą rzeczywistość, dodając do niej elementy cyfrowe i zmieniając wygląd rzeczy. Platformy mediów społecznościowych znalazły ciekawe przypadki użycia tej technologii i zaczęły ją wykorzystywać w ostatnich latach.

Na przykład Instagram wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość do swoich licznych filtrów fotograficznych. Czy widziałaś filtry, które mogą dodać makijaż do twarzy, okularów przeciwsłonecznych lub uszu królika? To nic innego jak zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w mediach społecznościowych.

Ten trend, choć mocno spopularyzowany przez Instagram i Snapchat, zostanie przyjęty przez inne platformy mediów społecznościowych w nadchodzących latach. Na przykład Facebook uruchomił filtry AR przed Instagramem, ale później stały się popularne. Facebook eksperymentuje również z innymi funkcjami AR i VR i w przyszłości pojawi się więcej zastosowań tych technologii.

Zastosowania AR w mediach społecznościowych nie ograniczają się tylko do filtrów zdjęć do publikowania zabawnych postów i historii. Marki mogą również wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość, aby zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe.

Np. Sephora to marka kosmetyczna, która od dawna używa AR, aby umożliwić swoim klientom wypróbowanie makijażu przed zakupem. Chociaż ta funkcja jest dostępna w ich aplikacji mobilnej od dłuższego czasu, niedawno uruchomiła ją również na Facebooku.

Teraz użytkownicy mogą wypróbować produkty Sephora za pośrednictwem Facebook Messenger, używając filtrów rzeczywistości rozszerzonej. Pomaga to ludziom podejmować lepsze decyzje zakupowe, a jednocześnie zapewnia wyjątkowe wrażenia zakupowe.

Rzeczywistość rozszerzona może mieć wiele potencjalnych aplikacji społecznościowych dla marek. Trend ten będzie dalej napędzany ciągłymi wysiłkami platform mediów społecznościowych, aby dodać więcej funkcji AR.

 

8.Personalizacja

Personalizacja to globalny trend konsumencki, który istnieje od kilku lat. Jednak wciąż jest to nowość, jeśli chodzi o jej przyjęcie w mediach społecznościowych.

Niektórzy mogą argumentować, że marki nie mogą dokładnie spersonalizować treści w mediach społecznościowych dla różnych segmentów konsumenckich. Prawdziwe. Nadal mogą jednak dostosowywać reklamy w mediach społecznościowych do dowolnej liczby segmentów docelowych.

Kluczowym aspektem, w którym firmy i marketerzy wykorzystują trend personalizacji, jest dostarczanie reklam w mediach społecznościowych. Platformy społecznościowe zaczęły oferować zaawansowane opcje kierowania i dostosowywania dla marketerów. Dzięki temu możesz wyświetlać odpowiednie reklamy właściwym osobom we właściwym czasie.

Personalizacja osiągnęła poziom, na którym platformy społecznościowe rozumieją teraz także rodzaj produktów, które lubisz. I wyświetlają reklamy podobnych produktów różnych marek.

Sama się o tym przekonaj i spróbuj sprawdzić reklamę, dowolną reklamę na Instagramie. W ciągu kilku minut zobaczysz reklamy podobnych produktów w całym pliku danych. Im więcej reklam klikniesz, tym lepiej zrozumiesz twoje zachowanie i preferencje online. Twoje reklamy na Instagramie zostaną spersonalizowane i dostosowane do twoich upodobań.

9.Lokalne kierowanie


Podobnie jak lokalne pozycjonowanie jest przeznaczone dla lokalnych marek, które chcą uzyskać większy ruch organiczny, lokalne kierowanie jest odpowiednikiem mediów społecznościowych. Wiele marek korzysta z kierowania na podstawie lokalizacji, aby docierać i przyciągać ludzi z określonej lokalizacji geograficznej.

Jednym z powszechnych sposobów przyciągania marek przez lokalnych odbiorców jest geotagowanie ich postów i historii. Jeśli dodasz lokalizację do treści w mediach społecznościowych, automatycznie przyciągnie ona lokalnych odbiorców.

Platformy społecznościowe, takie jak Instagram, umożliwiają wyszukiwanie postów z pobliskich miejsc lub określonych lokalizacji. Jeśli dodasz lokalizacje do swoich treści, pojawią się one w tych wynikach wyszukiwania, pomagając mieszkańcom znaleźć Twoją markę i treść.

Kierowanie geograficzne działa szczególnie dobrze w przypadku promowanych postów lub tweetów, ponieważ platformy te pomagają docierać do odpowiednich odbiorców.

Na przykład, jeśli użyjesz opcji „post boost” na Facebooku, możesz również wybrać lokalizacje, na które chcesz kierować reklamy. Facebook pokaże twoje posty użytkownikom w tych lokalizacjach.

Marki mogą również używać kierowania geograficznego, aby zachęcić więcej osób do udziału w lokalnych konferencjach i wydarzeniach związanych z marką. Mogą też używać filtrów lokalizacji w swoich reklamach w mediach społecznościowych, aby reklamować się tylko wśród odpowiednich, lokalnych odbiorców.

10.Słuchanie społeczności

Media społecznościowe to złota kopalnia danych i spostrzeżeń, które firmy mogą wykorzystać do udoskonalenia swoich strategii społecznościowych. Dzięki wprowadzeniu tak wielu narzędzi do słuchania w sieci społecznościowej dostęp do tych informacji stał się bardzo łatwy.

Biorąc pod uwagę łatwość korzystania z rozmów społecznościowych w celu uzyskania znaczących informacji, słuchanie społecznościowe wkroczyło w strategię każdego marketera. Marki i sprzedawcy używają go do różnych zastosowań.

Od zrozumienia wpływu kampanii w mediach społecznościowych po zrozumienie tego, jak ludzie postrzegają markę, możesz uzyskać wiele informacji, korzystając ze społecznościowego słuchania. To sprawiło, że słuchanie społecznościowe jest integralną częścią strategii społecznościowych większości marketerów.

Istnieje wiele narzędzi do słuchania w mediach społecznościowych , których możesz użyć do tego celu, więc zacznij eksperymentować i znajdź to, które najbardziej ci się podoba.

Treści generowane przez użytkowników będą nadal popularne
Marki wykorzystujące treści generowane przez użytkowników nie są nowym trendem, ale są trendem, który wciąż się rozwija i nadal będzie to robić.

Niektóre marki, takie jak Daniel Wellington, motywują swoich klientów do tworzenia treści i oznaczania marki, aby mieć szansę na wyróżnienie się na swojej stronie. Niektóre, takie jak Olay lub Dove, prowadzą odpowiednie kampanie marketingowe, które zachęcają ludzi do przesyłania zgłoszeń do udziału w kampanii.

Jeszcze inne, takie jak Airbnb, całkowicie polegają na treściach generowanych przez użytkowników w przypadku treści w mediach społecznościowych.

Jeśli więc nigdy nie eksperymentowałeś z treściami tworzonymi przez użytkowników dla swoich profili w mediach społecznościowych, nadszedł czas, abyś zaczął z nich korzystać.

Źródła:  www.later.com www.influencermarketinghub.com

Media społecznościowe to dynamiczna i konkurencyjna przestrzeń, a te trendy mogą pomóc w Twoim rozwoju w internecie. Bądź więc na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami związanymi z tymi tematami i wykorzystuj je do swoich inicjatyw w sieci.

4 Comments

Add Yours
    • 2
      admin

      Wszystko jest w internecie tak naprawdę. Wystarczy szukać, analizować, wyciągać własne wnioski 🙂 zebrałam wiec najciekawsze informacje dla Was.

  1. 3
    Obserwatorka

    Ten wpis to cudowny przykład tego, że Ty jako kobieta, mama oraz instagramerka słyniesz nie tylko z pięknych zdjęć, ale również udowodniłaś Nam, iż masz niesamowicie wielką wiedzę na temat tego co robisz i nie tylko. Stwierdzam i Ty to pokazujesz, instagram nie pokazuję tylko ładnych kobiet, ale przede wszystkim piękne kobiety, które są tak zdolne i mądre jak Ty !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *